×

Tervetuloa Fitnesstukkuun!

0 0 €
  • Ilmainen toimitusYli 49€
  • Ilmaiset
    palautukset
  • Hintatakuu
  • Bonustuotteita

Sections

×
    5 treeniaddiktin tunnuspiirrettä

    5 treeniaddiktin tunnuspiirrettä


    Haluatko tietää, oletko normaali treenaamisesta ja terveydestään kiinnostunut ihminen vai todellinen treeniaddikti, jonka viikko rakentuu treenien ympärille ja jonka vastaus kaikkiin kysymyksiin nivoutuu lopulta lihasmassan kasvuun?

    Käy läpi alla luetellut viisi kohtaa ja katso tunnistatko itsesi kuvauksista. Mikäli jokin kohdista osuu sinuun, saat siitä pisteen. Kaikki kohdat antavat yhden (1) pisteen. Laske sitten pisteesi yhteen!

    Huom: älä ota testitulosta liian vakavasti sillä testi ja suosituksemme on rakennettu pilke silmäkulmassa ;)


    1. sali ensimmäisenä mielessä

    Kun kaadut pyörällä tai liukastut kadulla, lyöt pahasti kyynärpääsi, kylkesi ja venäytät niskasi, ensimmäinen ajatuksesi on, jääkö päivän treeni nyt väliin.

    Tai kun päätäsi alkaa hieman särkeä, mietit jo masentuneena mahdollista treenitaukoa koska ”varmasti flunssa tulossa, kuume kohta päällä, hyvästi kaikille raskaan raatamisen tuloksena saavutetuille gainsseille!”
     

    2. kaiken pahan alku ja juuri

    Tunnet olosi kiusalliseksi kieltäytyessäsi viinilasillisesta illallisella rakkaasi kanssa koska "testotasot". Mutta mitä muutakaan voisit tehdä, kun huomenna on penkkipäivä?

    Treenin jälkeen et voi nauttia punaviinikastikkessa haudutettua lihaa, sillä mitä jos kaikki alkoholi ei olekaan haihtunut ruokaa valmistettaessa??
     

    3. huono treeni pilaa päivän

    Se tunne, kun penkissä nousee samalla painolla yksi toisto vähemmän kuin edellisellä viikolla... Ei muuta kuin kamat takaisin laukkuun, ulos salin ovesta ja pohtimaan kuinka per**estä kaikki onkaan. Mikään ei huvita enää tämän päivän aikana. Huomenna ehkä helpottaa, mutta siitäkään ei ole takuuta.
     

    4. muovikulho vs lautanenKun seuraavan kerran istuudut sohvalle telkkarin eteen nauttimaan illallista, tarkista onko ruokasi muovikulhossa vai lautasella ja juotko shakeristä vai lasista. Ja ruokaa kuin ruokaa syödään lusikalla, sillähän on paljon helpompi kauhoa, vai mitä?
     

    5. nälkä on paras mauste

    Olisihan se kiva, että kana ja parsa maistuisivat muullekin kuin kanalle ja parsalle..? Edes hieman pippuria ja suolaa. Tai ainakin suolaa?

    Pahimman luokan treeniaddikti ei jaksa tuhlata kaloreita tällaisten sivuseikkojen miettimiseen vaan pitää huolen siitä, että ruoan makrojakauma on kutakuinkin oikea. Ruoka on polttoainetta lihaksille.

    ⇒ Laske nyt pisteesi yhteen! Katso sen jälkeen taulukosta, mihin sijoitut treeniaddiktiluokittelussamme.
     

    Saamasi pisteet

    Luokittelu

    1/5

    Sinussa on piilevä potentiaali muuttua treeniaddiktiksi. Suosittelemme tilanteen tarkkailua säännöllisin väliajoin. Voit kuitenkin olla melko kevein mielin.

    2/5

    Aijai... ymmärrämme jos sinua huolestuttaa. Kahta osumaa ei enää voi laskea vahingoksi. Kannattaa ottaa pieni mietintätuokio itsesi kanssa. Yritä lisäksi maustaa hieman kanaparsaasi ja testaa miltä se sinusta tuntuu.

    3/5

    Huhhuh... nyt varmaan hikoiluttaa? Näillä pisteillä sijoitut jo selkeästi vähemmistöön ja olet luokiteltavissa treeniaddiktiksi. Voi olla, että tarvitset tässä vaiheessa jo tukihenkilöä kuiville pääsemisessä. Tietääkö esimerkiksi puolisosi addiktiostasi?

    4/5

    4 pistettä viidestä?? Istuudu alas, sillä tämä voi olla rankkaa kuultavaa. Olet treeniaddikti. Ei mitään epäilystä. Joko hyväksyt tämän faktan ja elät sen kanssa tai sinulla on edessäsi pitkä rehabilitaatiojakso. Eikä takuuta palautumisesta normaaliksi ole.

    5/5

    Onnittelut! Olet saavuttanut ultimaattisen treeniaddiktitason! Sinua ei voi enää pelastaa. Todennäköisesti asuisit salilla, mikäli se vain olisi sallittua. Toivotamme tsemppiä jatkoon! Sekä sinulle että puolisollesi... ;)

     

    Aiheeseen liittyvät artikkelit

    Unohdetut lihasryhmät