×

Tervetuloa Fitnesstukkuun!

0 0 €
  • Ilmainen toimitusYli 49€
  • Ilmaiset
    palautukset
  • Hintatakuu
  • Bonustuotteita

Sections

×

    Pudota painoa

    Valitsemalla oikeat elintarvikkeet ja ravinnelisät voidaan minimoida negatiiviset sivuvaikutukset ja tehdä painonpudotuksesta miellyttävä kokemus. Laihduttaminen, painonpudotus, dieetti - rakkaalla lapsella on monta nimeä.

    Mitä painonpudotukseen tulee, ei ole oikeastaan mitään salaisuuksia, menestyskeinoja tai ihmetuotteita, joihin voit luottaa. Puhtaan teoreettisesti on kyseessä yksinkertainen ja todistettu matematiikka, eli kuluttaa kaloreita enemmän kuin syödä niitä. Tämä yhtälö voidaan ratkaista kahdella eri tavalla. 1. syömällä vähemmän, tai 2. liikkumalla enemmän. Parhaan vaikutuksen saavuttaa yhdistämällä nämä kaksi tekijää, mikä ei ole suinkaan yllättävää.

    Dieetin aikana on erityisen tärkeää, että saat tarpeellisen määrän proteiineja, sillä ne ehkäisevät lihasten rappeutumista ja niiden ansiosta pudotettu paino on pääasiassa rasvaa.

    Viisi vinkkiä PT Frida Sjöströmiltä

    • Kun teet lihasvoimatreeniä, pidä mielessä, että lihasta tulee rasittaa uupumiseen asti. Viimeiset toistot ovat niitä, jotka antavat tuloksia.
    • Panosta oikeanlaiseen ravintoon. Hiilihydraattien tulisi pääosin olla hitaita ja ne saisivat sisältää mielellään myös proteiinia. Esimerkkejä ovat kaurahiutaleet, pavut, linssit ja qvinoa.
    • Maksimaalisten tulosten saamiseksi, syö välittömästi treenien jälkeen. Hyvä yhdistelmä palautumiseen on raejuusto ja banaani tai proteiinijuoma, joka sisältää heraproteiini-isolaattia (esimerkiksi Whey-100).
    • Ota mukaan treenikaveri ja asettakaa yhteiset tavoitteet. Haastavista treeneistä voi myös tehdä yhdessä hauskempia. 300 burpeeta sujuu mukavammin kun ne tehdään kilpaillen.
    • Paras treeni on se, joka tulee tehtyä. Jos et lainkaan pidä yksin treenaamisesta salilla, testaa ryhmätreenejä.

    Ruoka ja lisäravinteet kropan kiinteyttämiseen

    Käytännössä se ei kuitenkaan ole aivan yhtä yksinkertaista. Jos sinulla on kalorivajaus, se tarkoittaa nimittäin sitä, että sinulla on vähemmän energiaa samalla, kun sinun täytyy taistella nälkää ja makeanhimoa vastaan. Tässä tulee mukaan kuvaan tasapainoisen ruokavalion tärkeys. Valitsemalla oikeat elintarvikkeet ja ravinnelisät voidaan minimoida negatiiviset sivuvaikutukset ja tehdä painonpudotuksesta miellyttävä kokemus.

    Hyvä rasvanpolttaja on sekä piristävä että ruokahalua vähentävä, jotta voisit treenata yhtä tehokkaasti ilman, että sinun tarvitsee kärsiä henkisesti rasittavasta näläntunteesta energiavajauksesta huolimatta.

    Muita merkityksellisiä komponentteja onnistuneeseen painonpudotukseen ovat proteiinit ja aminohapot. Dieetin aikana on erityisen tärkeää, että saat tarpeellisen määrän näitä ravintoaineita, sillä ne ehkäisevät lihasten rappeutumista ja niiden ansiosta pudotettu paino on pääasiassa rasvaa. Pyri siihen, että päivittäinen proteiininsaantisi vastaa 2 g kehokiloa kohti.

    Vähintään puolet tästä tulisi tulla ”tavallisesta ruoasta”, kun taas loput voidaan saada esimerkiksi proteiinijuomista tai proteiinipatukoista. Proteiinilisät tarjoavat eri määriä ravintoaineita, joissakin on keskimääräinen kaloriarvo kun taas toisissa se on erityisen alhainen.

    Treenaaminen dieetillä

    Dieetillä raskas treeni on kulmakiviä rasvamassan polttamiseksi lihasmassan sijaan. Noudata normaalia treeniohjelmaasi, mutta vähennä hieman treenien määrää. Energia-alijäämällä palautuminen hidastuu, joten hieman kompaktimmat treenit ehkäisevät kropan loppuun palamista.

    Hieman vähennetty lihasvoimatreeni antaa lisäksi mahdollisuuden lisätä ohjelmaan cardiotreeni. Tämän auttaa entisestään painonpudottamisessa.

    Laske energiankulutuksesi

    Jos sinua kiinnostaa tietää tarkalleen, kuinka suuri kalorinkulutuksesi on, voit käyttää Harris Benedict-kaavaa. Se on vanha mutta luotettava laskumenetelmä, joka perustuu parametreihin pituus, paino, sukupuoli, ikä ja aktiviteettitaso.

    Suodata

    Tavaramerkki
    Näytä lisää + Näytä vähemmän -
    Käyttötarkoitus
    Näytä lisää + Näytä vähemmän -
    Ruokavalio
    Näytä lisää + Näytä vähemmän -
    Muoto
    Näytä lisää + Näytä vähemmän -
    Koko
    Näytä lisää + Näytä vähemmän -
    Käyttöhetki
    Näytä lisää + Näytä vähemmän -

    14 tuotetta

    per sivu

    14 tuotetta