×

Tervetuloa Fitnesstukkuun!

0 0 €
  • Ilmainen toimitusYli 49€
  • Ilmaiset
    palautukset
  • Hintatakuu
  • Bonustuotteita

Sections

×

    Flossband Band

    Sanctbandin Flossband on monipuolinen ja tehokas väline, jota voidaan käyttää parantamaan suorituskykyä ja liikkuvuutta, sekä edistämään palautumista!

    Lue lisää
    16,90 €

    Art nr.: 1070-044

    Sanctbandin Flossband on monipuolinen ja tehokas väline, jota voidaan käyttää parantamaan suorituskykyä ja liikkuvuutta, sekä edistämään palautumista!

    • Elastinen nauha, joka kiedotaan lihasten tai nivelten ympärille
    • Sovella painetta tarpeen mukaan
    • Paranna liikkuvuutta
    • Vähennä kipua ja epämukavuutta

    Flossing, joka joskus tunnetaan myös nimellä Voodoo Flossing, on melko uusi ilmiö, jossa elastinen kuminauha kiedotaan nivelen tai lihaksen ympärille ja näin manuaalisesti manipuloidaan niiden anatomiaa. Tämä menetelmä on osoittautunut hämmästyttävän tehokkaaksi sekä liikkuvuuden parantamisessa ja kivunlievityksessä, että suorituskyvyn ja palautumisen edistämisessä.

    Tässä aiheessa teoreettinen tiede on hieman käytännön todisteita jäljessä, joten ei ole täysin selvitetty, mitkä mekanismit ovat vaikutusten takana. Menetelmän toimivuus ei kuitenkaan herätä epäilystäkään ja on olemassa joitakin päteviä hypoteeseja, jotka voivat selittää ilmiötä:

    1. Nivelkeskitys

    Monet tyypilliset ”ongelmanivelet” eivät ole optimaalisesti keskitettyjä tarjotakseen maksimaalisen liikkuvuuden. Mekaanisesti (väliaikaisesti) säätämällä nivelen kulmaa, voidaan liikkuvuutta parantaa ja samalla vähentää kipua.

    2. Okkluusio

    Kun verenkulkua työskentelevään lihakseen väliaikaisesti rajoitetaan, lisääntyy typpioksidin ja kasvuhormonien vapautuminen. Kaksi avainainesta hyvään suoritus- ja palautumiskykyyn.

    3. Verenkierto

    Manuaalisesti manipuloimalla hankalasti tavoitettavissa olevia kudoksia, voidaan verenkiertoa niihin parantaa, mikä taas parantaa liikkuvuutta ja edistää vammoista toipumista.

    Kuinka flossbandia käytetään?

    Kiedo nauha ongelmanivelten ympärille ennen fyysistä aktiviteettia ja/tai sen jälkeen. Säädä kireys tarkoituksenmukaisesti. Anna nauhan olla paikoillaan 10-15 minuuttia, samalla tehden nivelelle helppoja liikkeitä, ilman kuormitusta.

    HUOM! Poista nauha välittömästi, mikäli havaitset puutumista, älä kiristä liian tiukkaan lihasten ympärille. Kaikki käyttö tapahtuu omalla riskillä.

    Huomioi, että me emme vastaa arvostelujen sisällöstä. Arvosteluissa kerrotut tulokset ja vaikutukset ovat yksilökohtaisia eikä niitä voida yleistää.