×

Tervetuloa Fitnesstukkuun!

0 0,00 €
  • Ilmainen toimitusYli 49€
  • Ilmaiset
    palautukset
  • Hintatakuu
  • Bonustuotteita

Sections

×
    Hulavannetreeni

    Hulavannetreeni

    - tutkitusti tehokas treenimuoto!

    Helsingin ylipiston tutkimuksessa todettiin hulavanneharjoittelun olevan tehokas treenimuoto keskivartalon koostumuksen ja aineenvaihdunnan parantamiseen. Tutkimusryhmän vyötärönympärys ja keskivartalon rasvamäärä pienenvät merkittävästi samalla kun lihasmassa kasvoi. Harjoittelun todettiin myös vähentävän LDL -kolesteroliarvoja. 

    Helsingin yliopiston tutkimus hulavanenharjoittelun terveyshyödyistä on hyväksytty julkaistavaksi Euroopan Lihavuustutkimusyhdistyksen Obesity Facts -lehdessä. Tutkimukseen pääset tästä

     

    Treeniohjelma hulavannetreeniin

     

    Hulavanteen käytön perusidea on saada vanne pysymään pyörivässä liikkeessä vyötärön ympärillä. Pyörittävä liike aktivoi lihaksia erityisesti keskivartalossa. Kokosimme alle ohjelman, jota voit suorittaa kun vanteen pyöritys alkaa sujua. 

    Aloita lämmittelemällä keskivartalo (kohdat 1-2 alla). Suorita sen jälkeen kohdat 3-6. Käy ne lävitse yhteensä kolme kertaa putkeen. Aikaa voit ottaa esimerkiksi kännykällä tai muulla ajastimella. Jos vanne putoaa, nosta se takaisin ylös ja jatka siitä mihin jäit. Treenin voit suorittaa 1-3 kertaa viikossa, jolloin se antaa hyvän kehityksen keskivartalolle. 


    1.  Vartalon kierto. 10 toistoa per puoli

    Ota vanteesta molemmin käsin kiinni ja kierrä puolelta toiselle käyttäen keskivartaloa. Video liikkeeseen tästä.

    2. Hulavanneratti. 10 toistoa per puoli

    Pidä vanteesta kiinni edessäsi. Siirrä painoa jalalta toiselle ja koukista polvi samalla. Taivuta vastakkainen käsi pään yli pitäen vanteesta kiinni. Video liikkeeseen tästä.

    3. Hulavannepyöritys. 1min

    Aloita itse treeni pyörittämällä vannetta perusliikkeellä 1 minuutin ajan. Jos vanne putoaa, osto se ja jatka pyöritystä kunnes minuutti on kulunut. Video liikkeeseen tästä. 

    4. Hulavannepyöritys oikea jalka edessä. 1min

    Pyöritä seuraava 1 minuutti siten, että pidät oikean jalan edessä ja paino jalan päällä. Video liikkeeseen tästä

    5. Hulavannepyöritys vasen jalka edessä. 1min 

    Pyöritä seuraava 1 minuutti siten, että pidät vasemman jalan edessä ja painon sen päällä. 

    6. Vatsalihaskierot. 20 toistoa per puoli

    Asetu istumaan ja ota kiinni vanteesta. Kallistu pieneen takakenoon. Kierrä vartaloa sivulta toiselle pitäen samalla vanteesta kiinni. Video liikkeeseen tästä.

     

    Toivotamme hauskoja treenejä! 

     

    Kokosimme alle vielä muutaman hulavanneharjoittelua tukevan tuotteen. 

    Välineitä hulavannetreeniin:

     

    Hulavanne Just Be Hulavanne 1,2kg >>

    Rasvanpolttaja Star Nutrition Ultimate Shape >>

    Matto treeneihin Casall treenimatto >>

    Terveellinen välipalavaihtoehto Barebells proteiinipatukat>>

     

    Aiheeseen liittyvät artikkelit

    Kasvata lihaksia ja polta rasvaa samanaikaisesti
    Lisää massaa käsivarsiin
    10 teesiä lihasten kehittämiseen