×

Tervetuloa Fitnesstukkuun!

0 0,00 €
  • Ilmainen toimitusYli 49€
  • Ilmaiset
    palautukset
  • Hintatakuu
  • Bonustuotteita

Sections

×
    Parhaat vinkit kuningasliike maastavetoon

    Parhaat vinkit kuningasliike maastavetoon

    Maastaveto on perusharjoite, jota sekä kunnioitetaan että pelätään. Väärä suoritus merkitsee suurta vahingon vaaraa, mutta kun teet liikkeen oikein, saat vahvan ja voimakkaan selän. 
     
    Ala-asento
    1  Pidä selkä koko ajan suorana. Pidä pää suorassa, älä katso ylös tai alas vaan suoraan eteenpäin. Selkäranka noudattaa pään asentoa, joten ole tässä kohdassa tarkkana.
     
    2   Hartioiden ja levytangon tulee olla linjassa sivusta katsottuna. 
     
    3  Alkuasennossa levytanko koskettaa sääriä ja polvet ovat tangon etupuolella. 
     
    4   Suurin osa tangon nostamiseen tarvittavasta voimasta tuotetaan jalkalihaksilla. Pidä paino kantapäillä.  Ennen kuin nostat, jännitä vartalo. Vatsalihakset ovat erityisen tärkeitä, koska ne tasapainottavat selkärankaa. Vedä syvään henkeä vatsaonteloon ja jännitä vatsaa ulospäin. Jos yrität vetää vatsaa sisään, voiman tuotanto on vähäisempi ja vahingoittumisen riski suurempi, erityisesti kun teet maastavetoa isommilla painoilla.
     
    Vinkki: Lue myös artikkelimme "Kehity leuanvedon mestariksi"!
     
    Keskiasento
    5  Pidä selkä ja pää edelleen suorassa. Älä anna periksi kiusaukselle katsoa ylöspäin! Pidä katse koko ajan eteenpäin suunnattuna.
     
    6  Nosta tanko polven korkeudelle. Varmista, että lonkka ja hartiat nousevat samassa tahdissa. Monesti käy niin, että lonkka nousee hartioita nopeammin, mutta se rasittaa ristiselkää ja lisää vahingon vaaraa. Tanko nousee tällöin heikommasta asennosta.
     
    7  Kun tanko on polven korkeudella, otetaan lantio käyttöön. Purista pakaroilla ja työnnä lonkkaa reippaasti eteenpäin.  Älä puske polvia tangon alle vaan anna tangon liukua reittä pitkin ylöspäin noston loppuasentoon.
     
    Loppuasento
    8  Seiso loppuasennossa suorana ja ryhdikkäästi. Älä nojaa taakse- tai eteenpäin. Pidä hartiat alhaalla ja suorista käsivarret sivulle. Vältä hartioiden kiertymistä eteen- tai taaksepäin. Kun loppuasento on oikein, paino jakautuu tasaisesti vartalon keskilinjaa pitkin.
     

    Aiheeseen liittyvät artikkelit

    Kasvata lihaksia ja polta rasvaa samanaikaisesti
    Lisää massaa käsivarsiin