Löydä Outlet-hinnat täältä Klikkaa tästä >>

Omega-3 ja rasvahapot

Rasva on runsaasti energiaa sisältävä ravintoaine, jolla on tärkeä rooli kropan perustoimintojen ylläpitämisessä. Rasva toimii energiavarastona ja iskunvaimentimena; se s... Rasva on runsaasti energiaa sisältävä ravintoaine, jolla on tärkeä rooli kropan perustoimintojen ylläpitämisessä. Rasva toimii energiavarastona ja iskunvaimentimena; se suojaa elimiä sekä ylläpitää kehonlämpöä. Rasvahapot jaetaan ei-välttämättömiin ja välttämättömiin rasvahappoihin; keho ei pysty valmistamaan välttämättömiä rasvahappoja, jolloin niitä on ehdottomasti saatava ravinnosta. Omega-3 on esimerkki välttämättömästä rasvahaposta, ja se sisältää pitkiä rasvahappoja (EPA ja DHA), jotka tunnetaan positiivisista terveysvaikutuksistaan. Omega-3:n lisäksi löydät verkkokaupastamme muun muassa CLA- ja MCT-rasvahappoja. Lue lisää

Ravinnosta saatavat rasvahapot vaikuttavat ihmisen terveyteen. Omega 3 rasvahapot ovat monityydyttymättömiä rasvahappoja, joihin kuuluvat meressä elävien nisäkkäiden ja kalojen sisältämä eikosapentaeenihappo eli EPA, dokosaheksaeenihappo eli DHA sekä klupanodonihappo DPA. Nämä rasvahapot ovat välttämättömiä ihmisen terveydelle ja hyvinvoinnille. Fitnesstukun valikoimista löytyy helposti nieltävä kapseli, jolla turvaat Omega 3 tarpeesi.

Omega 3 vaikutukset hyvinvointiin

Omega 3 on rasva, jota elimistö ei itse pysty tuottamaan. Se on saatava ravinnosta tai ravintolisästä. Rasvasta saadaan energiaa, joka on tärkeää ihmisen normaaleille elintoiminnoille. Ne vaikuttavat lihaksiston kuntoon, matala-asteisiin tulehduksiin sekä rasva- ja sokeriaineenvaihduntaan. Rasvan muodostumiseen tarvittavat rasvahapot ovat hiiliatomien muodostamia ketjuja. Pehmeä rasva on keskeinen ravintoaine jokaisessa terveyttä edistävässä ruokavaliossa. Kalaöljy on mainio tällaisen rasvan lähde. Pehmeä rasva on keskeisessä osassa esimerkiksi sydän- ja verisuonitautien ehkäisemisessä. Kalalla on terveyttä edistävä vaikutus, joten kalaa pitäisi sisällyttää myös aterioihin. Pehmeän rasvan saanti on tärkeää myös kohonneen verenpaineen hoidossa ja tyypin 2 diabeteksen ehkäisyssä. Kalaöljyä sisältävät Omega 3 kapselit sisältävät myös muita elimistölle tärkeitä rasvahappoja, kuten EPA ja DHA. Kalaöljy vaikuttaa myös silmien terveyteen ja hyvinvointiin.

Parhaat Omega 3 lähteet

Ravintoaineet tulisi ensisijaisesti saada ruoasta. Omaa omega 3:n saantia voi kuitenkin lisätä ravintolisien avulla. Paras näiden rasvahappojen lähde on rasvainen kala, kuten lohi ja makrilli. Muita hyviä Omega 3 lähteitä ovat Chian siemenet, saksanpähkinät, hampunsiemenet, soijapähkinät, pellavansiemenet, silakka, sardiini ja munankeltuainen. Omegan saannin kannalta kalaa tulisi syödä vähintään kaksi kertaa viikossa. Terveys ja hyvinvointi riippuu pitkälti myös omasta ruokavaliosta ja omista elämäntavoista. Mikäli oma Omega 3 rasvahapon saanti huolestuttaa, kannattaa ottaa kapseli kerran päivässä, jotta voi varmistua sen riittävästä saannista. Kapselit sisältävät myös muita hyödyllisiä aineita, kuten DHA ja D-vitamiini, jonka saanti on erityisen tärkeää pimeinä vuodenaikoina. Urheilijat hyötyvät tämän rasvahapon saannista etenkin siinä, että se vaikuttaa ihmisen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. On tärkeä pitää huolta siitä, että saa riittävästi tätä elintärkeätä rasvahappoa.

Piilota
Suodata valikoima
Resetoi kaiki

Tuotemerkit

Rasvahapot

Keskeytä
Käytä suodatusta
Myyntimenestys
19.90 €
Myyntimenestys
9.90 €
20%
11.90 €
14.90 €