0
0
Tee dippi oikein

Tee dippi oikein ja kehitä lihasmassaa

Dippi kohdistuu olkapäihin, rintaan ja ojentajiin. Se on haastava liike, mutta oikein suoritettuna erittäin tehokas lihasmassan kehittämiseen. Näillä vinkeillä otat dipin haltuun!


Aloitus

Asetu dippitelineeseen ja ota noin olkapäiden levyinen ote tangoista. Ponnista suorille käsille, vie olkapäitä alas ja vedä lapoja yhteen. Pidä jännitys koko kropassa ja taivuta jalkoja hieman taakse.


Hyödynnä koko liikerata

Käännä ylävartaloa hieman eteenpäin ja laskeudu alas taivuttaen kyynärpäitä niiden osoittaessa samalla suoraan taaksepäin. Laskeudu vähintään 90 asteen kulmaan. Pidä olkapäät ja lavat tiukassa kontrollissa, jotta vältyt vammoilta. Saavutettuasi ala-asennon, lähde nousemaan takaisin ylös räjähtävästi mutta samalla kontrolloidusti, kunnes olet jälleen suorilla käsillä.

Vinkki: Lue myös artikkelimme "Käsivarsiin kokoa"!


Ensimmäiset dippisi

Mikäli olet epävarma tekniikan tai voimiesi suhteen, käytä apuna kuminauhaa tai anna treenikaverin ottaa kiinni jaloistasi ja avustaa tarpeen tullen. Näin liike kevenee hieman ja pystyt pitämään tasapainon paremmin. Tällä tavoin saat myös täyden liikeradan liikkeeseen, mikä auttaa kehittämään paremmin lihasmassaa.


Kehittyminen

Kun saat suoritettua 10 puhdasta dippiä ilman apua, voit lisätä vaikeusastetta ottamalla käyttöön lisäpainot: kiinnitä painolevy painovyöhön tai aseta käsipaino jalkojen väliin.


Älä unohda muita liikkeitä

Vahvaksi dippaajaksi kehittymisessä tarvitaan voimakkaita olkapäitä, rintalihaksia ja ojentajia. Tee pystypunnerrusta, penkkipunnerrusta ja ojentajia taljassa kehittääksesi lihaksistoasi entisestään. Muista venyttely ja ole aina tarkka tekniikan suhteen.

 

Miksi dipata?

Dippi on todella hyvä yleisliike yläkropan lihasmassan ja -voiman kehittämiseen sekä viimeistelyliike rinta-/ojentajatreeneihin. Se auttaa myös venyttämään rintalihaksia ja olkapäitä. Pidä kuitenkin aina huolta siitä, ettei olkapäihin kohdistu liiallista rasitusta tehdessäsi dippejä.

39.90 €
22.90 €
Osta Osta